Állatútlevél kiállítása

2004. október 01-től az EU tagállamokon belüli utazásokhoz a kutyák, macskák és görények csak érvényes állatútlevél birtokosaként utazhatnak. Kisállat útlevelet bármilyen életkorú állat kaphat, illetve az kiadható számára, azonban az útlevél megléte önmagában nem jogosítja fel az állat tulajdonosát az állat jogszerű utaztatására. Az útlevél csak érvényes veszettség elleni oltás meglétével érvényes, és csak így használható utazáshoz! Azt sem árt tudni, hogy az állat életében először kapott ,(vagy lejárt )veszettség elleni oltás az EU szabályozás szerint csak a beadás napjától számított 21. napon válik érvényessé.
Felhívjuk a tisztelt állattartók figyelmét, hogy ha kutyájuk, macskájuk kisállat útlevél tulajdonosa, azt minden esetben vigyék magukkal, amikor az állat ismételt védőoltást kap (különösen a veszettség ellen oltáskor), mert ezeknek a vakcinázásoknak az útlevélbe történő bejegyzése fontos ezért az állatútlevél érvényessége is ettől függ! Egyes estekben pl: Skandináv országokba, Ausztráliába, Egyesült királyságba történő utazáskor veszettség ellenanyagszint mérésre is szükség van.
Az Egyesült Királyságba, Írországba, Finnországba és Máltára történő kutyák, macskák és görények beléptetésének további feltétele szintén állatorvos által történő Echinococcus multilocularis elleni kezelése (féreghajtás), melynek tényét az állatorvosnak rögzítenie kell az EU állatútlevélben. A kezelést a belépés előtt legfeljebb 120, de legalább 24 órával kell elvégezni. Az útlevélben a következőket kell feltüntetni: a féreghajtó készítmény neve és gyártója, mellyel az állatot kezelésben részesítették, a kezelés időpontja (dátum, óra, perc). Mindezt az állatorvosnak pecsétjével és aláírásával hitelesítenie szükséges.